پایگاه ریسینی

بروزترین پایگاه خبری ریسینی

پایگاه ریسینی

بروزترین پایگاه خبری ریسینی

بروزترین پایگاه خبری ریسینی

  • ۰
  • ۰

منبع

 

قبل از هر چیز باید به شما تبریک بگوییم! احتمالا شما یا خودتان نامزد انتخابات هستید، و یا مسئولیتِ تبلیغات و بازاریابی سیاسیِ یک نامزد انتخاباتی را بر عهده دارید. تحت هر شرایطی باید به شما تبریک گفت که در طی مسیری حساس با این مقاله رو به رو شده اید. چرا که در این مقاله سعی داریم یکی از مدرن ترین روش های بازاریابی سیاسی و تبلیغات انتخاباتی را به شما معرفی کنیم. پس فرصت خواندن این مقاله را از خودتان دریغ نکنید!

چرا باید تبلیغات کنید؟

وقتی حرف از انتخابات می شود، شاید تصورِ ایده آل این باشد که نمایندگانی از احزاب سیاسی مختلف، اسم خود را در لیست نامزد ها قرار دهند و بعد از تایید صلاحیتشان، افراد جامعه با تحقیقات گسترده و دقیق، موشکافی کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند. اما متاسفانه باید بگوییم حقیقت طور دیگری رقم می خورد! چه بسیار افراد و گروه هایی که شرایط، تخصص، مهارت و صلاحیت لازم را داشتند اما در صحنه رقابت انتخاباتی جایگاه شایسته ای کسب نکرده اند.
در جریان رقابتِ انتخاباتی، خوب بودن لازم است، اما کافی نیست! برگ برنده نامزد های انتخاباتی “خوب دیده شدن” است! حتما می دانید خوب دیده شدن چگونه حاصل می شود؟! به وسیله تبلیغات! تبلیغاتِ خوب می تواند شما را از لیست نامزد های انتخاباتی به صحن مجلس ببرد! شاید بپرسید پس چرا خیلی از پوستر های تبلیغاتی در دوره های قبل، دردی را دوا نکردند و تبدیل به شیشه پاک کن شدند؟! با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که چگونه یک تبلیغات متفاوت می تواند سرنوشت شما را در انتخابات تغییر دهد.

 

تبلیغات

بازاریابی سیاسی چیست؟

بازاریابی سیاسی به استفاده از تکنیک های بازاریابی برای رسیدن به موفقیت در مبارزات سیاسی و انتخاباتی گفته می شود. در بازاریابی سیاسی سعی می شود توجه جامعه رای دهندگان به فرد، حزب، یا گروه مشخصی جلب شده و تفکر مثبتی ایجاد گردد. به طوری که جامعه مخاطب به طرفداران فرد یا حزب مورد نظر تبدیل شوند. هدف نهایی در بازاریابی سیاسی اثرگذاری بر آرا افراد جامعه در فرایند انتخابات است.

تبلیغات سنتی، مدرن یا رپورتاژ آگهی؟

تبلیغات انتخاباتی سنتی: تبلیغات انتخاباتی می تواند از طریق تکنیک های مختلف سنتی از جمله سخنرانی در مجالس و مساجد، استفاده از رسانه های چاپی، تراکت، پوستر، بیلبورد و… انجام شود. این روش در مناطق روستایی و گروه های سنی خاص بازدهی بیشتری دارد. اما استفاده ی بیش از حد از تبلیغات سنتی و چاپی علاوه بر هزینه بر بودن و زمان بر بودن، به دلیل استفاده زیاد از کاغذ، می تواند وجهه اجتماعی شما را خراب کرده و شما را به یک چهره ضد محیط زیستی تبدیل کند. از طرفی مردم و به خصوص جوانان، به یک چهره سیاسی با عملکرد کاملا سنتی تمایل زیادی نشان نخواهند داد. بسیاری از افراد هم اصلا شما را نخواهند دید! منظور همان افرادی است که در خیابان ها، یا داخل تاکسی و مترو و حتی مجالس، یک لحظه هم از تلفن همراهشان چشم بر نمی دارند! و متاسفانه تعداد کمی هم نیستند! البته حرفِ ما این نیست که از تبلیغات سنتی و چاپی استفاده نکنید، بلکه اگر قرار باشد بر این نوع تبلیغات تکیه کنید، ممکن است شاهد نتایج عکس باشید.
تبلیغات انتخاباتی مدرن: بازاریابی سیاسی می تواند روش های مدرن تبلیغات، مانند مصاحبه با برنامه های تلویزیونی و رادیویی، ارسال پیامک و ایمیل، ساخت و انتشار کلیپ و تیزر، تبلیغات اینترنتی، بازاریابی سیاسی از طریق حضور در فضای مجازی و عضویت در شبکه های اجتماعی و … را شامل شود.
معمولا روش های مدرن ضمن هزینه کمتر، بازدهی بیشتری خواهند داشت. تکنیک های بازاریابی مدرن بخش مهمی از سلسله فعالیت های تبلیغاتی شما را تشکیل خواهد داد. این تکنیک ها هزینه های شما را کاسته، شما را به عنوان فردی مدرن و به روز معرفی می کند، نگاه زیست محیطی شما را نشان داده و دایره مخاطبان شما را گسترش می دهد. اما گاهی با وجود همه این ها باز یک جای کار می لنگد و بارِ راست کاندیدا به مقصد نمی رسد! یعنی یک نامزد انتخاباتی، خوب است و خوب هم دیده می شود اما انتخاب نمی شود! از نظر شما مشکل کجاست؟!
ما امروز، در این مقاله می خواهیم یک روش فوق مدرن برای تبلیغات انتخاباتی به شما معرفی کنیم. و آن انتشار رپورتاژ آگهی است!

حتما بخوانید :  با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی آشنا شوید

رپورتاژ آگهی چیست؟

تعجبی نمی کنیم اگر تا به حال چیزی از رپورتاژ آگهی نشنیده باشید، چون شما با یک روش خلاق و نوآورانه در تبلیغات رو به رو هستید. رپورتاژ آگهی یک نوع آگهی تبلیغی است که به صورت یک مقاله خبری و بی طرفانه نوشته شده و در صفحه اول خبرگزاری‌ها و سایت‌های پربازدید منتشر می شود. هدف رپورتاژ آگهی همان تبلیغ و جلب توجه و ایجاد نگرش مثبت است، با این تفاوت که رپورتاژ در قالب اطلاع رسانی نگارش می شود و تبلیغات را به صورت نامحسوس انجام می دهد. همین کارکرد نا محسوس موجب جلب اعتماد مخاطب شده و تاثیر گذاری تبلیغ را تا حد زیادی بالا می برد.

نمایندگان مجلس

چگونه رپورتاژ آگهی شما را به مجلس می برد؟

رپورتاژ آگهی می تواند نقطه عطف تبلیغات انتخاباتی در قرن بیست و یکم باشد! رپورتاژ آگهی انتخاباتی، قطعه گمشده از پازل بازاریابی سیاسی را پوشش می دهد، و آن نقطه گمشده چیزی نیست جز “اعتماد”!
جلب اعتماد جامعه رای دهندگان که هدف تمام تبلیغات انتخاباتی است، امروزه به ضعف آن ها تبدیل شده است. چرا که مردم به چیزی که از زبان نامزد ها و یا مدیران ستاد انتخاباتی آنان می شنوند اعتماد نخواهند کرد. در واقع از نظر مردم : مُشک آن است که خود ببوید نه آن که عطار بگوید!
بگذارید کمی ساده تر بگویم: فرض کنید من به عنوان یک جوان ایرانیِ امروزی در پی آن هستم که فردی را به عنوان نماینده شهرم انتخاب کنم و شما به عنوان یک نامزد انتخابات که احتمالا تاکنون شهرت چندانی هم نداشته اید می خواهید به من ثابت کنید که فرد اصلح هستید و برنامه های بسیاری برای بهبود جامعه در ذهن دارید. احتمالا خودتان هم می دانید که من برای پی بردن به سابقه ی کاری، خط فکری، برنامه های پیش رو و در نهایت صلاحیت شما به دنبالتان نخواهم آمد! و زمانم را صرف نخواهم کرد. حتما فکر می کنید بهتر است شما به سراغ من بیایید. همان کاری که در قالب تبلیغات انجام می دهید! شما به کمک انواع تبلیغات سنتی و مدرن تلاش می کنید که به من اثبات کنید فرد اصلح هستید! با این حساب من شما را می شناسم و به شما به عنوان یک گزینه می نگرم. اما شما هنوز انتخاب قطعیِ من نخواهید بود! چون من نمی توانم با گفته های خودتان در تبلیغات به شما اعتماد کنم! (همان جریان مُشک و عطار را به خاطر بیاورید!) بنابراین اولین کاری که می کنم تحقیق کردن است. و اولین منبعی که در دسترس دارم اینترنت است! به سایت های معتبر رفته و در مورد شما تحقیق خواهم کرد!
من خیلی راحت تر با مقالات موجود در سایت های خبری و معتبر ارتباط برقرار کرده و به آن ها اعتماد می کنم. چرا که اولا بار ها و بار ها مطالب مورد نیازم را از این سایت ها دریافت کرده ام. دوما تعریفی که دیگران بدون جانب داری از شما ارائه می دهند، حتما صادقانه تر و به واقعیت نزدیک تر است!
نکته دیگر این است که رپورتاژ ها روی خوشِ شما را نشان می دهند!
رپورتاژ ها علاوه بر اینکه اسم شما را بر سر زبان ها می اندازند، به شما کمک می کنند همان طور که خودتان تمایل دارید معروف شوید! انتشار رپورتاژ آگهی انتخاباتی، بر شناخت موتورهای جستجوگر از اسم شما تاثیر بسزایی دارد. پی بردن به این موضوع خیلی ساده است! کافی است طی دو مرحله ببینید که گوگل چه شناختی نسبت به شما دارد؟! در مرحله اول، همین حالا اسم خودتان یا نامزدی که برایش فعالیت می کنید را در یکی از موتور های جستجو وارد کنید. و مرحله دوم را بگذارید برای بعد از انتشار رپورتاژ ها! تفاوت نتایج قدرت رپورتاژ ها را برایتان آشکار خواهد کرد!

حتما بخوانید :  چگونه یک تیتر جذاب برای رپورتاژ آگهی بنویسیم؟

چگونه یک رپورتاژ آگهی برای موفقیت در انتخابات بنویسیم؟

چگونگی نگارش یک رپورتاژ آگهی نقش تعیین کننده ای دارد. یک رپورتاژ آگهی انتخاباتی باید اصولی و هدفمند نوشته شود. برای مثال عنوان جذاب داشته باشد، بتواند در مقابل سوالات مخاطبان پاسخگو باشد، با یک نگارش قدرتمند شعار انتخاباتی شما را در خود جای بدهد، رزومه کاری دقیقی از شما ارائه دهد، مخاطب را به سوی سایت شخصی خودتان سوق دهد و…. مهارت تولید محتوا و نگارش رپورتاژ آگهی یک امر کاملا تخصصی است. شما قرار است یک نماینده خوب و یا یک مدیر امور تبلیغات باشید، نه یک نویسنده! بنابراین بهتر است از افراد متخصص در زمینه ی تولید محتوا کمک بگیرید.

رپورتاژ آگهی را کجا منتشر کنیم؟

هدف این است که شما نامزد انتخاباتی اول از نظر گوگل باشید! برای رسیدن به این هدف، رپورتاژ آگهی انتخاباتی شما باید در سایت های پربازدید، معتبر و مرتبط با مسائل سیاسی منتشر شود. همچنین بهتر است سایت هایی که انتخاب می کنید همسو با دیدگاه سیاسی شما باشد. این کار شما را به همفکران خودتان معرفی کرده و حتی می تواند از طریق ارائه بک لینک ها آن ها را به سایت اختصاصی خودتان برساند. در نهایت سایت های خبری بیشترین اعتبار و اعتماد را برایتان به ارمغان خواهند آورد. شناسایی تعداد زیادی از این سایت ها که بتواند بازدهی مطلوب را به شما ارائه کند نیازمند تجربه و کار در فضاهای اینترنتی است. بنابراین پیشنهاد می کنیم این کار را به گروه های حرفه ای که در عرصه ی بازاریابی اینترنتی فعال هستند بسپارید.

حتما بخوانید :  انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های معتبر؛ پیمودن ره صد ساله در یکشب

یادتان باشد!
فراموش نکنید، یک رپورتاژ آگهی هر چقدر هم که خوب باشد به تنهایی کاری از پیش نمی برد. رپورتاژ آگهی زمانی می تواند موفقیت شما را تضمین کند که اولا به طور حرفه ای نگارش شود، دوما در سایت های معتبر، پربازدید و مناسب منتشر شود، سوما با سایر روش های تبلیغات و بازاریابی سیاسی همراه باشد. و نکته آخر این که یکی از اصول رپورتاژ آگهی صداقت و بی طرفی آن است. پس به این اصل احترام بگذارید تا همیشه رپورتاژ آگهی یک منبع معتبر و مورد اعتماد باقی بماند.

 

  • ۹۸/۱۲/۰۸
  • رضا یاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی